Proč se vlastně nestat ‚burziány‘?

Skoro denně chodím nakupovat do jistého nejmenovaného většího obchodního řetězce. A protože v něm (a nejen v něm) fungují tržní pravidla tak, jak fungují, počínám si i já tak, jak si počínám.
Například nahlížím do reklamních letáků, https://www.copygeneral.cz/sluzby/letaky-a-prospekty jež jsou mi vhazovány do schránky. Ne že by na mě měly zase až tak zásadní vliv, o většinu toho, co se v nich prezentuje, zájem nemívám, ale stejně se alespoň trochu udržuji v obraze, abych věděl, jak se věci v hrubých rysech mají.

průběh

Když přijdu do zmíněného obchodu, objíždím jako mnozí jiní s košíkem regály. Do některých nakouknu jen tak trochu ze zvědavosti, i když vím, že tam sotva bude něco pro mne, jiné nevšímavě minu, protože mi tam vystavené zboží nic neříká.
A místy, kde se zdržuji hlavně, jsou ta, kde se prodává to, oč mi jde při běžných nákupech především. Protože tam je zboží, které potřebuji nebo které si alespoň někdy rád dopřávám.

A tady pak zevrubněji sledují cenovky u vystavených produktů. A v hlavě si je dnes už zcela automaticky sumíruji.

  1. Tohle mají dnes za běžnou cenu. Takže bych si to možná dnes měl koupit. Jenže nelze vyloučit, že dnes bude výhodná nabídka u něčeho jiného. Takže popojedu s vozíkem dál a jen v hlavě držím v patrnosti, že nenajdu-li nic lepšího, vrátím se pro to nezmíněné zmíněné.
  2. Tohle dnes nabízejí za akční cenu. Takže to bych asi vzít měl. Ovšem přesto se na to rovnou nevrhnu jako blázen. Protože je třeba se k takové cenovce přiblížit nebo sklonit a podívat se i na těch pár malých písmenek. Která někdy sdělují, o kolik že je to dnes levnější než posledně, a jindy se v nich skrývají i upozornění, že abych to za onu cenu získal, musím splnit to či ono. Čímž se ona nabídka stává nelukrativní. Stejně jako je nejednou nezajímavá už i proto, že ač akční, byla vypočítána z notně nadsazené ceny a ani po ‚slevě‘ se tak nevyplácí.
  3. A něco tu dnes mají tak drahé, že to nechám být a jdu si po svých. Nejsem přece blázen.

burza
Takto si počínám. A když jsem si přečetl https://www.tradecz.cz/market-profile-cteni-trhu-pomoci-profilace/, náhle jsem dospěl k zajímavému zjištění. A sice že si při nákupech v mém obchodě počínám vlastně velice podobně tomu, jak si počínají obchodníci na Forexu, oni ‚burziáni‘. Jen to neumím tak učeně pojmenovat.
A tak bych se možná takovým traderem stát měl. A vy možná taky. Pokud nás tedy mezi sebe vezmou oni obchodníci-profesionálové, kteří se baví tak učenou mluvou o tom, že „za běžnou cenu to vezmeme, nebude-li tu lepší nabídky, levnou nabídku akceptujeme, nebude-li v ní nějaká záludnost, a na to předražené se jim vyprdneme“.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

CategoriesSlužby